het huwelijk in het licht van de eeuwigheid

Francis Chan-Lisa Chan

Beschikbaar

Korte beschrijving/Annotatie

Dit is geen 5-stappen-naar-een-gelukkig-huwelijk-boek: dit is een gebruik-je-huwelijk-beter-boek.

Recensie/Quote

Het huwelijk is geweldig, maar het duurt tot de dood ons scheidt. Afhankelijk van hoe we ons leven hebben geleefd volgt dan de eeuwige beloning of een onomkeerbaar berouw. We mogen niet toestaan dat onbelangrijke zaken ons huwelijk kapot maken, maar ons huwelijk mag ons ook niet afleiden van belangrijker zaken. Een jaloers God vraagt van ons dat we in de eerste plaats Hem zoeken. Dat geeft het leven zin en zorgt dat alle overige dingen op de juiste plaats komen. Liefde, blijdschap en intimiteit zijn zaken waar we van mogen genieten. Dus er is een manier om intens van elkaar te houden, zonder de hemel uit het oog te verliezen. Het gaat erom waar onze focus ligt. Jezus had gelijk. Wij denken verkeerd. De beste manier om een goed huwelijk te hebben, is door niet te focussen op het huwelijk.

Inhoudsopgave

Woord van dank inleiding 1. het huwelijk is niet zo geweldig als het lijkt 2. streef naar een volmaakt huwelijk 3. op de goede manier leren vechten 4. verwaarloos je huwelijk niet 5. is er nog hoop voor ons? 6. wat is het beste voor de kinderen? 7. in het zicht van de finish Verwijzingen

Previous review quote

Dit boek gaat over het bouwen aan een huwelijk voor de eeuwigheid. Dat vereist dat je je geloof opbouwt en dat je huwelijk daar deel van uitmaakt. Alles wat je doet voor Gods Koninkrijk moet versterkt worden door de kracht van het huwelijk. Dit is geen 5-stappen-naar-een-gelukkig-huwelijk-boek: dit is een gebruik-je-huwelijk-beter-boek. - Gebruik je huwelijk om het beeld van Christus en de kerk uit te dragen. - Gebruik je huwelijk om anderen te laten zien wat liefde is. - Gebruik je huwelijk om elkaar op te bouwen en te ondersteunen in je roeping. - Gebruik je huwelijk om elkaar 'in het rechte spoor' te houden. De focus is niet op het huwelijk, maar door te doen wat de Chans in dit boek zeggen, zal je huwelijk wel beter worden. Francis and Lisa hebben een belangrijk punt gemaakt dat veel boeken over het huwelijk missen: Je kunt een huwelijk niet verbeteren, zonder de mensen die het betreft te verbeteren.

Details

EAN :9789491935022
    Auteur : Francis Chan-Lisa Chan